89749862

2010-06-01 @ 00:31:20
Jag såg nyss ett avsnitt av How I Met Your Mother, och det handlade om allt bagage man har med sig i hela livet. Till exempel att man har blivit lämnad vid altaret eller att man har en konstig relation till sin bror.
Mitt bagage.. Eller det är inte direkt ett bagage, utan det är mer en dålig grej som ofta skadar mig själv. Iallafall, jag vill alltid veta anledningar till varför saker är som de är. Varför folk säger och beter sig som dom gör bland annat.

Nu tänker jag ta en liten tripp tillbaka i tiden, och försöka rätta till saker för mig själv. Ni kan sluta läsa om ni vill eller låta ögonen skanna skiten ur det här. Det jag skriver nedan är det jag behöver skriva för att kunna stänga ner mitt huvud för kvällen. (och jag bara älskar punklistor! så otroligt stilrent!)

  • Varför var Alex otrogen mot mig multipla gånger, när han hade mig och sa att han älskade mig och att jag var kvinnan i hans liv?
    • Jag tror inte att han var missnöjdmed mig eller vårat förhållande, för vi hade det bra om man bortser från små saker. Men jag vet att det var en vana han hade innan vi träffades, att ha randomsex med allt och alla för att.. Förmodligen fylla ett tomrum han hade inom sig. Egentligen har jag ingen aning om varför han gjorde som han gjorde, men jag klarade mig för jag är Rebecca fucking Edlund, och ingen behandlar mig sådär utan att komma undan med det. Så jag gjorde slut. Och han tog det väldigt lätt.
  • Varför tog pappa apelsiner* när han visste hur hårt det tärde på oss?
    • Jag tror att han visste totalt och klart vad han gjorde mot oss, men jag tror inte han visste varför vi reagerade så som vi gjorde. Och eftersom vi vart så besvikna, arga, ledsna osv, så tog han mer apelsiner för att försöka glömma det. Sen att farmor dog, sen gammelmormor, och de dåliga umgängena spelade en stor roll i hans liv, det gjorde allting enklare om han hade sina apelsiner i sin kropp, för då slapp han möta verkligheten. Jag är bara glad att det är över nu och att allting är precis som det borde varit från första början.
  • Varför försökte jag fylla mitt tomrum med killars bekräftelse (och snoppar), när jag innerst inne visste att det aldrig skulle funka?
    • För jag var feg och dum i huvudet. Jag vägrade inse att det var inte kärlek från killarna som fattades i mitt liv, utan det var kärleken till mig själv som fattades. Det var förmodligen därför som jag betedde mig så som jag gjorde när min första kärlek dumpade mig. Visst gråter man när ens första kärlek dumpar en, men efter jag gråtit färdigt över min tappade kärlek så började jag gråta för att den enda personen som älskat mig är borta, och nu älskar ingen mig, inte ens jag själv. Och det var det jag var tvungen att inse, jag var tvungen att lära mig älska mig själv och acceptera mig för den jag är. Det har jag idag. Jag är attraktiv, har en underbar personlighet och massor av ambitioner, så det finns ingen anledning alls till att ingen skulle kunna älska mig igen.
  • -borttaget-
Dom här punkterna är några få saker jag inte förstår. Jag vill veta varför, och det är därför jag är så öppen om saker, kanske till och med för öppen om saker, för jag vill att de jag pratar med och är med ska veta vad jag tänker och vad som händer i mitt liv så dom kanske förstår varför jag gör som jag gör.
Exempel: Jag dricker ofta för att glömma. Därför är jag på fester och ute på kroglivet så ofta. Jag dricker för att få mod till att göra det jag normalt inte vågar. Men! Jag dricker inte för att kunna ha skamlöst sex och one night stands, det är jag klar med sen länge, just to be clear.
Wall of text, jag vet. Oh, juste. Bara för att väcka eran nyfikenhet, jag tog bort en punkt och satte den på min privata blogg. Take that motherfuckers.

*Apelsiner är kodord för you know what.

Comments
Postat av: Emeliè

jag tycker inte om din privata blogg :/ för den kan inte jag läsa!

2010-06-01 @ 08:45:24
URL: http://ingenlust.devote.se

Comment what you've read:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Your Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0
Test