Mutantgetingen.

2010-06-14 @ 14:30:33
Jag ligger stillfullt i min säng, kollar på tv och tar det lugnt innan jag ska göra lunch. Då, plötsligt, hör jag ett surrande! Så jag kollar till fönstret som är öppet, och jag ser en BIGASS geting! Det där var ingen normal geting, den var stor som en fjäril, och vingarna skulle kunna starta en orkan i China. Så jag hoppar upp ur sängen, flyger till Jacks säng och skriker tillsammans med Lilly, våran katt.

När jag sen undersöker bakom gardinen så ser jag ingenting och tänker att det var ett falskt alarm, hur skulle motståndarna våga ta sig in i min bas. Så jag sätter mig vid datorn och spelar lite flashspel i hopp om att vinna en rosa laptop från Libresse, när jag ser hur Lilly börjar jaga något vid fönstret, bakom persiennerna. Jag börjar undra och bevaka hennes jakt och det är då jag ser den jävla mutantgetingen igen. Men jag var inte helt säker på att det var han, så jag drar upp persiennerna och han sitter rakt framför mig på fönstret. Jag skriker, gråter, springer till mammas säng tillsammans med panikslagna katter och ringer mor för att ta reda på vart flugsmällan är.

Mamma hade inga svar på vart flugsmällan var så jag stod där, hjälplös och ensam med panikslagna katter. Men då ploppar en plan upp i mitt huvud. Jag kan dra upp persiennerna och Jack dödar den med en tidning! Enkelt och cleant. Så jag samlar ihop mig, berättar planen för Jack som har bråttom att gå ut med sin kompis. Han går med på planen. Vi går till krigsfältet, jag drar upp persiennerna och ser den inte. Jag varna "Akta dig, han kan vara vart som helst, fönstret är stort."

Och vad skådar jag inte! MUTANTGETINGEN SOM FLYGER MOT MIN NEWYORK TAVLA! Jag skriker i panik "DÄR ÄR DEN, DÖDA DEN, DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖDA!!!" och precis när han är på väg att slå till mutanten så flyger den i skräck ut genom fönstret igen och jag stänger igen snabbt som fan. Räddade. Jag var trygg igen.

Mamma ringer sen för att få en rapport om hur läget ser ut och om jag gråter fortfarande, men jag svarar lugnt och sansat att allting är klart. När jag precis lagt på så hör jag ännu ett surrande i örat, så jag dyker ner på marken och kryper ninja-style till mammas säng igen, med katterna efter mig. Hjärtat pumpar, adrenalinet flödar och jag börjar göra upp en ny plan för krig.

Men det visade sig vara en fluga som sedan Tussan jagade och åt upp.

Comments

Comment what you've read:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Your Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0
Test