Att fiska, Becco's style.

2010-06-17 @ 22:15:50
Att fiska på mitt sätt är ett bra sätt. För det involverar inga riktiga fiskar och inget trassel med lina och metspö.

När jag har en ny kontakt på msn, en ny spännande, intressant killkontant, så pratar jag relativt mycket med honom i början för att lära känna personen och se om vi har några gemensamma intressen. Sen läser jag och lär mig av det han säger, för att sedan använda det i ett senare samtal. Ex "Hur gick det på grejen du skulle göra?" "Hur mår din sjuka mormor, någon förbättring?".
Detta gör jag för att skapa en kontakt med personen i fråga. Sen efter att jag har pratat och blivit relativt personlig med honom så slutar jag skriva. Tvärt, utan förvarning.

Detta har aldrig slagit fel för mig (utom en gång, men det är ett undantag, ett väldigt ovanligt undantag), men efter jag slutat skriva och väntar någon dag så kommer alltid killen tillbaka, och skriver till mig och verkar intresserad över allt jag har att säga och göra. Om någon slutar skriva till mig helt tvärt på msn så pratar jag aldrig med personen, och det är rent av en prinsipsak jag har, dont ask!

Det är detta jag kallar fiska. Vet inte varför jag fiskar egentligen, kanske mest för att se om personen verkligen vill prata med mig och inte bara jag som är påträngande och dryg.

Åh, detta är ett utfyllnadsinlägg. Snart kommer jag tillbaka med något mer intressant att berätta om.

Comments

Comment what you've read:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Your Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0
Test