Mean Drunk and Facebook

2009-03-24 @ 18:17:38
Skatia om Fredag:
Så, har bloggen dött typ?

Nej det har den inte. Typ inte. Nej den lever för jag lever. Och här kommer lite text om ingenting så jag får ur mig lite jag har i huvudet.

Facebook är verkligen ett sympton på vår tids sjukdom, ett förtydligande av det sociala samlivet, ett frosseri i finish och bling bling, ett farväl till det djupa och innerliga och ett hej hopp till kvantitet och hårgelé. Farväl vänner! Jag ger mig in i cyberrymden! Vänskap är inte som förr! Skriv nåt på min "wall" eller skicka en "vibrerande hamster" och du har mitt hjärta för evigt!

Målningen "skriket". Varför skriker han? Blev han trött på Mona-Lisa? Eller Mano-Lisa, för hon vart antagligen manisk när hon såg den där Van Gogh kapa av örat. Och han kapade säkert av sig örat för han hörde det där Skriket.

Och imorse, när jag kokade ägg så tänkte jag på utvecklingen för hönsen. Kör en evolutions liknande karta, från början till slut.
Burägg - tillgång till sittpinne, sandbad och värprede
Frigående - kan röra sig fritt i stallar, kan sprätta och lägga ägg i rede
Ekologiska Ägg - frigående höns, utfodrade med ekologiskt foder. Tillgång till utevistelse vid tjänligt väder
Guldägg - frigående, ekologiskt foder, tillgång till TV & radio, separata rum
Smaragdägg (ett ägg för 64 kr ungefär) - Dess mor är en trygg och fri höna med tillgång till ekologiskt foder, betalkanaler, bredband, egen bostad, jacuzzi och personlig terapeut.

that's all for me.

Comments
Postat av: Skatia

Nu får det här lugnas ner en aning. Du har fan lyckats med att chansa dig till en helt och hållet omvänd kronologisk ordning.



Lets begin:

Mona Lisa är alltså manisk eftersom hon såg van Gogh skära av sig örat, ca 300 år efter att att hon först målades. Anledningen till att han skar av sig örat var att han hörde varelsen i Munchs Skriet, ett verk som skapades tre år efter van Goghs död och fem år efter att han skar av sig örat?



Seriöst, wtf?

2009-03-24 @ 18:59:37

Comment what you've read:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Your Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0
Test