geblod.se

2009-06-11 @ 22:03:36
Idag var jag på stan med Alle, Jonas och Peter. Alle köpte tre piké tröjor i olika färger och ett par chinos, och Peter köpte ett par byxor och gjorde illa fingret!
Efter vi handlat lite så ville jag gå och ge blod för o vara en bra västeråsare, så jag och Peter fick fylla i en varsin blankett om sjukdomar och dylikt, sen fick vi vänta på våran tur att fylla fyra provrör med blod som ska skickas in för provtagning för att dom ska se om vi är kvalificerade!

Det skummaste och roligaste var att jag inte var beredd på att dom använder en nål för att ta blod, tanken slog mig aldrig så jag vart lite småchockad sådär. Men det gick bra och jag har stoltserat här hemma för att visa att jag är viktig!

så nu är det bara att vänta på att dom mailar mig angående att ge blod när det är dags :) Kvinnor får ge tre gånger per år, och män fyra gånger per år. Kul fakta.


Comments

Comment what you've read:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Your Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0
Test