090727

2009-07-27 @ 16:55:37
Vet inte om jag sagt det i bloggen men varje söndag har jag börjat gå i kyrkan, Lifecenter.

När jag gick in där för första gången för någon vecka sen så kände jag att "detta är ju lamt, men varför inte ge det en chans".
Så jag satte mig med mina vänner på en rad och lyssnade på musiken som spelades i början (inte riktig kyrkomusik utan riktig rock n roll musik) och tänkte "det här kan funka". Sen börjar bandet spela och sjunger psalmer eller lovsånger och jag kände hur allting bara lättade från mina axlar.

Den senaste tiden har det vart kaka på kaka och jag har verkligen tryckts ner och mått så dåligt som jag aldrig gjort tidigare, men efter att jag börjat gå till Lifecenter varje söndag så har allting lättat och jag känner mig gladare och mina bekymmer har blivit mindre. Vet inte om man ska tacka en högre makt för att problemen och bekymmren har blivit mindre eller om man ska tacka medecinen och tekniken som vi människan har uppfunnit, men något hände iallafall.

Jag är inte superkristen, eller ens kristen (jag vet inte än), men ända sen jag klev in i kyrkan och sjöng med i sångerna så känns allting bättre och jag har fått hoppet åter.


Men igår när jag var i kyrkan så slog en tanke mig. Gud gjorde ett betydligt stort misstag när han skapade Chuck Norris.


Comments

Comment what you've read:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Your Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0
Test