Pityriasis rosea (Fjällros)

2009-02-18 @ 11:31:39
Har precis vart hos doktor Nerim Hasan och fått en diagnos på att jag har Pityriasis Rosea aka fjällros. Detta mina vänner är vad mina utslag är och mer om den sjukdomen kan ni läsa om här -> zoomzoomzooooom

För er som inte orkar öppna länken (som öppnas i nytt fönster) så kan jag berätta att det uppstår på hösten och våren (det är ju vår närsom så why not) och kommer självläka inom 6 veckor. Då jag har haft utslagen i två veckor så sa min läkare att jag skulle återkomma till vårdcentralen om mina utslag har blivit värre de närmaste 3 veckorna, annars behöver jag inte göra något om dom försvunnit.
Har även fått recept på kortison och några tabletter som jag ska äta tills vidare, och dom kommer lindra kliandet och utslagen.

Senare idag ska jag också till dansen med Madde, som är på wenströmska, vilket jag ser fram emot! Säger inte att jag kommer vara någe bra, då jag inte dansat sen i 8an på Bäckbyskolan, men det är ju iaf kul att försöka och lära sig igen!
Nu ska jag formatera om datorn, på återseende!

Comments

Comment what you've read:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Your Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0
Test