090801

2009-08-01 @ 20:02:31
Ni som känner mig och Ni som läser min blogg vet att jag har väldigt få negativa egenskaper, och jag är snygg bäst och vackrast. Eller hur?

Ändå så har jag en liten svaghet just nu som jag tänkte berätta för er om.
Jag har väldigt svårt för att förstå att människor i min omgivning, vänner som ovänner, inte är som mig personlighetsvis och via tankesätt. Jag vet att folk inte har samma höga självförtroende som jag har, och jag vet att folk har svårare att göra vissa saker än vad jag har, men problemet är att jag förstår det inte.

Det är väldigt simpelt i mitt huvud. Vill jag göra något så gör jag det. Vill jag ha på mig något som inte alls är moderiktigt så har jag det.
Till exempel: En del av mina vänner sitter på krogen vid ett bord och säger "gud vad han/hon är snygg" och sen gör dom inte mer åt det, utan sitter och fantiserar om vad han/hon skulle vilja göra för att få kontakt med denne. Om det var jag som satt där och sa den kommentaren så hade jag därefter gått fram och sagt hej eller försökt få dennes uppmärksamhet. Konstigare än så är det inte, och det är så himla enkelt för mig så jag förstår inte ibland varför ingen annan kan göra så som jag gör.

Ibland så känner jag bara att det är så fel att folk gör så, inte vågar ta chanser. Det värsta som händer är inte att du dör när du går och pratar med en främling, du dör inte om du har på dig ett knallorange linne publikt.

Det här problemet och svagheten jag har märker jag i andra fall också. Som när jag ska hjälpa någon med datorer.. Och jag berättar hur dom ska göra och ändå så frågar dom "hur?".... Då brister det i mitt humör, för i mitt huvud så är det så jävla enkelt som det kan bli! Jag förstår inte  varför dom inte ser det jag ser, och gör det jag gör. Antar att det är något jag får jobba på, att ha lite mer tålamod och förståelse för mina vänner och inte ta det personligt när dom inte förstår en sak som jag förstår direkt.

Comments

Comment what you've read:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Your Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0
Test