Robot answer: Complete

2008-10-20 @ 02:31:22
Det som är läskigt ibland är hur jag vet vad jag ska säga till killar jag pratar med, jag vet om jag ska säga "nej det där tycker jag inte om" eller om jag ska tycka precis som dom och lägga till en eller annan personlig kommentar till det han säger mig.

EXEMPEL:
Han: Jag gillar filmen [filmnamn], ruggigt bra!
Jag: Ja jag med, speciellt den här scenen [ordbajs]
Vi pratar om hur bra filmen är och hur bra skådespelet är osv.

ALTERNATIVT:
Han: Jag gillar filmen [filmnamn], ruggigt bra!
Jag: Nej usch den filmen gillade jag verkligen inte [säger ngt negativt igen]
Och en konversation sätter fart och han gillar det faktum att jag inte är på hans sida eller så försöker han övertyga mig om att ge den en andra chans och se den med honom i en snar framtid.

Jag anpassar svaren beroende på personen, det är som att jag scannar av killen och ser i huvudet som en liten film hur han skulle kunna reagera. Och oftast har jag rätt. Det som är läskigt är att jag gör det inte medvetet, det är som en robot som spottar ut dessa svar. Och nu behöver det inte bara vara när han snackar om en film, kan vara om en speciell maträtt, ett musik band, en hemsida etc. You get the point.
Och svarar jag fel, om min scanner har fuckat sig, så försöker jag tappert och desperat rädda mig själv.

EXEMPEL:

Han: Jag gillar filmen [filmnamn], ruggigt bra!
Jag: Nej usch den filmen gillade jag verkligen inte [säger ngt negativt igen]
Han: Varför tycker du det :s det finns inget som är fel i filmen
Jag: Amen okej, den här scenen var väl okej [ordbajs]
Vi fortsätter att ordbajsa om filmen och går vidare mot skådespelare i filmen bla bla.

Allt för att skapa en konversation om ingenting, för att få honom att prata, få honom att känna sig viktig och duktig. Nu får ni inte tro att jag är känslolös och inte har en egen åsikt när det kommer till saker, tro mig, det har jag. Men det är inte alltid jag får ut den innan roboten inom mig tagit kommando. Men det händer att jag säger precis som jag tycker och det är då som dom riktiga konversationerna kommer fram och man riktigt känner en connection och klicket.

Tror ni jag har något att öva på i framtiden, eller något att förtränga?

Comments

Comment what you've read:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Your Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0
Test