jag jag jag jag jag

2008-10-23 @ 23:00:50
Jag är en tjej som tar för sig. Vart jag än hamnar så känner jag mig alltid hemma. Okej, kanske inte så hemma att jag går direkt till kylen och kollar vad jag kan äta senare, men så hemma att jag kan vara mig själv helt enkelt.
När vi var hos Tommy på förfest i fredags så behövde vi en vinöppnare till flaskan jag och Emeliè hade med oss. Hon stod och kollade på skåpen och sa "jag kan ju inte bara rota runt", jag tittade tillbaka och började rota runt. Dock hittade vi ingen korköppnare men ni förstår vad jag menar.
Vart jag än hamnar så är jag hemma helt enkelt.

Jag är inte smart, eller intelligent, men jag är nyfiken. Jag vill veta hur saker och ting fungerar. Vad folk tänker och what makes them tick.

Exempel:
På mattelektionen så kom vi till ekvationer, en enkel grej tycker jag. Hade alltid lätt för ekvationer på något sätt. Anyway, så fann jag det urtråkigt och frustrerande ibland. Speciellt i början då jag inte alls fattade varför man använde x, y osv. Jag ville ha en förklaring till vad dom betydde, och varför man valde just det.

Man kan kanske säga att jag fascinerar mig vid historian som ligger bakom såna saker.

Exempel 2:
När jag dejtar någon (eller "umgås") så vill jag alltid veta vad personen tänker och tycker. Jag kan inte stå ut med att vara ovetandes, jag måste veta precis vad som är igång och vad som händer. Och kan jag inte få reda på det, även om jag frågat "vad är vi, vad gör vi" etc och jag inte fått svar, så blir det tråkigt. För det är samma gamla sak. Det händer ingenting och jag är ovetandes om vad fan jag har gett mig in i.

Jag måste alltid ha svar. Jag gillar inte att jag är ovetandes för länge. Och jag vill inte stå på samma ställe och trampa.
Och jag känner mig hemma vart jag än hamnar. Därför är jag bra med människor.

im watching you.

Comments

Comment what you've read:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Your Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0
Test