it feels like forever

2008-10-06 @ 14:02:25
Igårnatt så verkade pappa lite annorlunda. Betedde sig konstigt, nästan som förut. Han satt vid köksbordet sent på natten och svettades och det verkade som att det bara fanns luft i hans huvud. Som att han var helt lätt, eller tom.
Och nu är han borta. Förmodligen så åkte han mitt i natten. Han är inte på jobbet då han är sjuk. Han svarar inte i mobilen och vi har ingen aning om vart han är. Trots allt så verkar mamma helt lugn, men det kan bero på att hon också är sjuk och inte orkar tänka på det hela. Coffe verkar inte bry sig speciellt men sen har inte han vart så mycket för att visa känslor, så han åkte ner på stan och skulle käka med Masse. Jack vet ingenting, bättre så.

Välkommen till min värld, där varje dag består av oro och rädsla och besvikelse. Varje gång han är försenad och inte är med Coffe på jobbet så tänker man "är han och skaffar igen?". Men nu när han är borta så tänker jag bara "Vad händer sen? Ska jag fly nu, hoppa in i duschen och göra mig klar så snabbt som möjligt och bara dra?"

Men vart har jag och ta vägen egentligen. Hur kan jag lämna mamma om det nu är så som det är. Hur kan jag få Jack att vara borta om det är som det är. Vem kan jag ringa om det går över styr?

Det enda jag vet är att om han har skaffat igen, så märker vi det om några dagar då han blir hemsk.

Comments

Comment what you've read:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Your Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0
Test