Chicago

2008-11-14 @ 23:13:02
Sitter just nu och tittar på musikalen Chicago, och har en liten 70-80 tals film kväll med mig själv, colan, snuset och chipsen!
Om jag inte misstar mig så var det hemma hos Lotten som jag såg filmen för första gången, likaså Borta med vinden och The breakfast club! Hon är den som fick in mig i denna kurva ;) Tack för den!
Älskar verkligen såna här gamla filmer, då de nyare har så många effekter och tillgjorda grejer. Inget fel med det om det blir en bra film, men ibland är man sugen på det där lilla extra som inte görs längre..
Efter den här filmen så ska jag starta A Clockwork Orange, som pappa sa att jag skulle titta på. "En galen film!" som mamma sa. Hon såg den när hon var 15 år, för en medlem i bandet Noice (som hon älskade och fortfarande gör) hade den filmen som favorit, och hon satt med öppen mun genom filmen. För ungefär 10 år sen när hon var 30 så gick den på tv, och hon satt fortfarande med hakan ner i golvet! Haha, min mamma är så söt.. Speciellt när hon blir orolig över den musiken jag lyssnar på ibland (metal aka djävulsmusik), eller spelar spel och ser på speltrailers som låter hemskt (se Diablo 3 trailer: The Wizard och spelet F.E.A.R).
Blir nog ignet supande denna helg, om jag inte får hänga med mamma på stan imorgon och göra den osäkrare än ett mentalsjukhus (se Insanitarium )

När jag satt i vardagsrummet och mös med mamma och pappa framför tvn och lite te/kaffe så pratade vi lite om nyår och julafton och pappa sa det att det vore kul att åka på kryssning och äta julbord, då det är samma pris för att boka ett bord i tex Bombardierhallen som det är att åka på kryssning. Så då blev mamma och jag glada och sa att det borde vi göra! Och nyår är lite oklart ännu.. Brukar ju fira det med moster och hennes familj hemma hos dom men nu ska ju dom till Egypten och vi vill ogärna fira själva. Så pappa skulle ringa Benson och Rosmarie och se vad som händer.
Jag gillar Rosmarie, hon är så otroligt snäll och är den bästa som Benson hittills har. Och desutom så har hon en dotter som är kanske 14 år eller så. Henne ska jag träna upp.

Oj vad mycket jag skrev. Nu lägger jag ner. Vi hörs sen!

Länkarna öppnas i nya fönster.


Comments

Comment what you've read:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Your Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0
Test