Vuxen eller Barnslig?

2008-03-28 @ 01:34:47
Nu när man är inne på sitt 20e år så förväntas man av andra vuxna, eller ska jag säga 20+, att man ska mogna och skaffa arbete och en framtid. Men jag vet inte om jag är redo riktigt än, man har ju hört att livet börjat när man fyllt 20!
Men å andra sidan så var mamma redan gravid när hon var 21 och fick sedan mig i september månad, och pappa kom hem från lumpen och började jobba direkt för att försörja sin lilla familj. Men det var på den tiden! Numera så ökar ju åldern för att skaffa en familj, genomsnittet i år ligger på 30, men ändå kan jag inte sluta känna stress för att jag börjar bli vuxen och måste skaffa en familj, även om jag inte ens är mogen för det än.

Jag menar att jag vill inte vara en gammal mamma, utan jag vill vara som min mamma, ung och har stil, kan relatera till sina barn och ha ungefär samma samtalsämnen som oss. Även om mamma och fler därtill inte hänger med dator snack då jag är en datornörd som kan en del?

Men grejen är att jag känner att jag mognar till för varje dag och det kanske är dags att skippa denna alternativa stil och skaffa sig en stil som passar ens ålder, gällande kläder och frisyr på håret, sminket etc. Till och med skärpa till sitt drickande?
Allt detta kom till min när jag för 5 minuter sen tog emot en video som Alex skickade till mig, och i den videon är det jag som har drucki träsprit för hela slanten och är jätte full och jätte pinsam. Man verkligen hör hur trötta Alex, Oll och Glenn är på mig och mitt svammel om ingenting och hela tiden försöker få mig att vilja åka hem till Alex och sova av mig ruset, men jag ignorerar dom totalt, för jag är ju full och glad.
Och när jag tittar på videon så känner jag att jag har verkligen förändras sen dom där tiderna då varje dag var party och vänner och man bara skulle ha kul, när jag nu om dagarna tänker på min framtid och hur jag ska klara sommaren om jag inte får något jobb, om hur jag ska kunna söka till högskolan nu när jag inte läst Ma C.
Jag är helt vilse i vuxenvärlden, samtidigt som jag försöker få ett grepp om hur allting fungerar.
Jag är nog inte redo trots allt. Kan man inte bara flytta från Västerås och leva rikt och bekymmerslöst?

Planerar redan nästa sthlm resa, kanske den 11e April? Vore ju inte helt fel faktiskt, då jag saknar Oscar ganska mkt (fastän jag nyss kom därifrån). Det jobbigaste är ju pengarna som fattas för tåg osv.. Tråkigt.

Nej jag vet inte vad jag vill ha fram av detta. Gå och lägg er.

image9
vuxen?

Comments
Postat av: Stefan (själsfrändne lulz)

Äh... Lev livet medans du kan. :)
Sluta bara när DU känner att DU inte orkar mer eller vill göra något annat, låt inte någon annan påverka ditt beslut om när, var, varför och hur du ska bli 'vuxen'. :)

2008-03-28 @ 16:31:35

Comment what you've read:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Your Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0
Test