Generellt sett så ljuger killar för att ligga

2008-12-28 @ 15:34:14
Dags att skriva om min julafton och juldagen.

Julafton vet ni ju att jag firade hemma med familjen och morfar, moster var i egypten och firade (vilket hon ångrar för det var inte sådär juligt direkt, hehe). Efter att vi firat o öppnat paketen här så bestämde jag mig för att åka taxi med Emil och Joel ner till staden och sen in på Tajjen (för alla vägar leder ju till tajjen.. whenever whatever) och vi stannade där hela kvällen, så jag drog aldrig till Oliver. Kan ha något o göra med att det kostade 50kr inträde och att Madde inte kom ner. Men det gör absolut ingenting för vi firade med öl i mängder och var en enda stor familj på tajjen. Så som det ska vara. Och jag träffade massor jag inte träffat på länge. Dags att hänga mer på tajjen, eller vad säger ni?

Lärde känna Alex Ärlig (Joels kompis Alex från Ludvika, men han bor i vås) och fyfan vilken dryg snubbe. Han var skitsnäll till en början, sen vart han elak (eller uppkäftig) sen snäll igen. Det var som att han lekte en lek med mig, katt och råtta, och jag accepterade och behandlade han som jag vart behandlad. Han diggade läget och vi snackade mest hela kvällen. Tills han vart utkastad och jag drog ut för att röka och snacka mer med honom.

Började såklart berätta lite om mig själv (och vice versa) och han älskar 4chan (desu desu) och vi hade sjukt gemenskap, och han kommer med kommentaren "Du vet väl att du kan kapa av kuken på mig när du vill?" bara för att jag kom han så nära inpå med mina intressen och kunskaper :p
Jag kände mig bra.

Sen var ju Matte där såklart, han som flörtar med stolar och bord om det inte finns tjejer i närheten, men som tur var så har vi träffats förr och han vet att det funkar inte på mig ;p så vi snackade om lite jobb och annat tråkigt tills jag tröttnade och gick.

Efter tajjen så vart det lite strul och bråk medans vi väntade på taxi. Några snubbar kom och skulle gå förbi oss och vi lade inte märke till dom förutom när dom hoppade på Hoffe, och Stiffy (ska vara glada att Stiffy inte gjorde något åt det utan bara stod och tog emot, för hade han gjort ngt hade det vart kört så galen som han är).
Sen vart det personligt (och jag tänker inte säga vad fan den där snubben sa till mig. Jag har aldrig sett han i hela mitt liv, och ändå så snackade han som om vi var bästa vänner och använde det mest personliga mot mig). Jag lackade till, slog tre snubbar, de sprang, jag sprang efter, Joel fick tag på mig, jag satt och grät. Personliga saker på fyllan är fan inte bra någonstanns. Tårar, en skadad hand som fan som fortfarande inte läkt helt. Sjukt jobbigt.

Men Joel tog hand om mig och såg till att jag kom hem och jag är glad över det :) vi kom verkligen närmare varandra efter den kvällen, vänskapligt då. Han kallade mig för sin bästa tjejkompis (och närmsta), och jag kan ärligt säga detsamma om honom. Efter den kvällen vet man vilka som ställer upp och inte ställer upp. Stiffy bland annat (men det får man väl ha lite överseende med, men han fanns där bara för att han tyckte jag var okej). Stiffy frågade mig flera gånger om jag ville att han skulle ta hand om dom men jag sa nej. Joel frågade samma sak, jag sa nej. Dom ska inte ta stryk för något personligt jag har att ta hand om.

Dagen efter så var vi ut igen, fast nu vare jag, Emeliè och Joel, och vi drog till Konrad och träffade alla i sverige typ. Bland annat John och Jocke :) John bjöd mig på 1-2 öl, vilket var skitsnäll! Tack så mycket! Och jag vart full efter ölen jag köpt och john och sen träffar man Alex Ärlig igen, och vi snackade ännu mer. Sen drog Emeliè hem, och jag och Joel stannade till stängning och Alex hängde med oss mot busshållplatserna. Men bussarna gick inte. Sen så typ småbråkade vi på skoj och han tacklade mig så jag ramlade, jag vart tjurig för jag ville inte ligga på marken, han sa förlåt, sen försvann han snabbt som blixten, vet inte vart han tog vägen. Förrns när han sprang förbi mig och Joel och skrek "HEJDÅ!".. Jag och Joel tog taxi hem och kvällen var bra!

Comments

Comment what you've read:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Your Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0
Test