Födelsedagspresenter

2008-12-21 @ 01:43:52
Födelsedagspresenter. Det är en sak som alltid är lika svår att inhandla för man vill ju såklart hitta den perfekta presenten till den som fyller år.

Men en sak som stör mig är när man frågar en person vad denne önskar sig i present och dom säger "Nejmen du behöver inte köpa något åt mig!". Vad fan ska man svara mer än Jo men självklart ska jag köpa något åt dig!
För annars är man ju en dålig vän om man säger "Jaha men okej, då skiter jag i det då". Och desutom så känner man sig ju taskig för man vet ju själv att man vill gärna ha något när man fyller år, även om man säger motsatsen. Och man säger ju motsatsen bara för att man inte vill verka som en girig jävel som kräver presenter när man fyller år..

Men sen dyker en tanke upp i huvudet på mig. När dom säger "Nejmen du behöver inte köpa något åt mig".
Menar dom då..
a) Du är inte en nära vän så jag skiter i om du köper något, eller ens firar mig överhuvudtaget
b)
Du köper alltid helt värdelösa och rent av kassa presenter så dont bother
c) Både du och jag vet att du är fattig så du kommer förmodligen köpa en budget present som jag lika gärna kan kasta. Spara oss båda besväret.
d) Eller så är personen som fyller år helt enkelt ärlig och vill inte ha något speciellt i present och kräver ingenting mer än att man firar denne när det är dags.
Nejfan, alla vill ha presenter, mer eller mindre. För ärligt talat så är ju gratis gott.

Sen kan det ju hända att man köper en present till personen som man själv tycker är helt super och är skitglad över att man köpte, men personen som får presenten avskyr den. Om jag tex köper en tröja till en kompis så vill jag ju att denne ska använda den åtminstone en gång. Eller om jag köper en tavla eller en porslinsfigur så vill jag ju gärna se det framme när jag är där och hälsar på.
Sen är det ju en annan sak om min kompis tar på sig tröjan bara för att vara snäll och inte såra mina känslor, eller bara tar fram porslinsprydnaden när jag är där och hälsar på så jag inte frågar vartfan min present är.

Detta med presenter är fan bra jobbigt att ens tänka på. Jag ger upp.

Comments

Comment what you've read:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Your Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0
Test