Tisdag

2008-08-05 @ 11:15:02
Igår jobbade jag på Burger King, som de flesta av er redan vet. 
Jag kom dit 11:30 och fick direkt gå upp och byta om, fick en tarrig tröja och en keps, och så klagade han på mina töjningar som jag fick ta ur på direkten. Snacka om att jag vart rädd över att hålen skulle växa igen.. Anyways.

Han förklarade hur allting fungerade på mindre än 5 minuter, då menar jag allt. Kassa, fritösen, färgkoderna etc. Sjukt jobbigt, för när han var klar så satte han mig direkt i kassan och jag som knappt visste vad jag skulle göra fick fråga om hjälp många gånger av Jenny och Sara som stod bredvid mig. Allt det jobbiga med färgkoder försvann ganska snabbt när jag väl fick kläm på det hela, men sen vart det jobbigare när min chef, Nihad, började ropa på mig att göra si och så medans jag serverade en kund.. "Mer pommes Rebecca! Torka bord Rebecca! Vad väntar du på Rebecca?" Då vart jag aningen tjurig, för jag är inte alls van vid att få order från någon, och speciellt inte när dom låter otrevliga på sitt eget språk. 

Det roligaste där är väl att jag är den ända svenska flickan där. Alla andra var blattar/utlänningar. Kändes som att vara på bäckby igen fast jag var på erikslund ^^ ! Men det gick bra, var lite jobbigt att förstå vad dom sa ibland.. Dom pratar ju som "Hamburgare här. Du hämta. Du göra detta" .. Och jag är ju såndär pedantisk i språket så flera gånger fick jag ett ryck då jag ville rätta till dom, men jag höll mig för jag ville inte skapa ovänner :P

Nästa gång jag ska jobba blir på Fredag och Lördag från 12-16 båda dagarna. Sen hoppas jag att ja får veta om jag fått jobbet eller inte. För jag orkar inte jobba gratis!

Comments
Postat av: daniela

Du jobbar ju inte gratis nu, det är ju provanställning och det ska du ha betalat för!

2008-08-05 @ 11:55:12
URL: http://danielaragnas.blogg.se/
Postat av: Adde

omg, byt till MAX ffffsfsfsfsfsfs, "100% svenskt nötkött" så kanske du förstår va dem skriker också :D:D:D:D

2008-08-05 @ 16:10:58

Comment what you've read:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Your Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0
Test