i put the metro in metronome

2008-04-15 @ 23:43:31
Vem är det jag försöker lura egentligen, klart jag har ork att whina?

Dagens topic är Besatt av sin partners ex ur kvinnlig synvinkel.

Flickor, flickor, flickor.. När vi väl hittar en kille, som vi tycker om och kanske till och med är kära i, så kommer det såklart upp tankar i våra huvuden om hur hans föredetta flickvänner har sett ut samt deras personlighet. Men mestadels så är vi nog nyfikna över hur de ser ut. Jag har inte mött en enda tjej som inte har dissat ner på sin pojkväns ex, och jag måste erkänna att jag själv har gjort så mot mina ex's ex.

Frågan jag ställer då är, varför är vi så nyfikna på hans föredetta flickvänner, framförallt deras utseende?
Det ska jag berätta för er, kära kvinnliga läsare, för även om ni vill medge det eller inte, så är det för att vi vill vara bättre än hans ex, på alla hörn och kanter.
Men det vi inte förstår är att när vi snokar runt och frågar saker om hans f.d flickvänner, så förstör vi bara för oss själva. När vi sedan rotar vidare (utan killens tillåtelse, som man egentligen inte behöver.. but still!) och får fram bilder, möjligtvis gamla GB/PM/Konversationer etcetc mellan din man och annat smått&gott så märker vi att hon ser ju bra ut!
Då kommer även denna fråga upp i mitt huvud; Ser hon bra ut, eller inbillar vi oss det för att vi redan har kassa självförtroenden eller inbillar vi oss det för att vi är självdestruktiva av naturen?

Jag vet inte vad ni tycker och tror, men min tanke är att vi är självdestruktiva rent generellt sätt flickor, och det finns inte mycket vi kan göra åt det tyvärr, det är så livet är.
De flesta tjejer söker anledningar för att må dåligt och vara nersatt under några dagar, tills deras man kommer och ber om ursäkt för att han har snygga ex, och säger meningar som "Det är dig jag vill ha, annars skulle jag inte vara med dig" - "Du är så mycket finare än dom" - "Men nyponrosen då.. Du är det bästa som hänt mig"
Jag kan hålla på i timmar och skriva olika fjäsk-meningar jag har fått höra under mina aktiva förhållande dagar.

Nu vart jag lite off topic här, men allt detta har med topic att göra på sätt och vis. Men det jag verkligen ville komma fram till är att de flesta tjejer frågar inte sina män efter deras ex personligen, utan sitter på Bilddagboken eller what's-her-community och snokar fram henne själv, och alla vet ju att det är bara trams att hålla på så. Men man kan inte hjälpa det, man är som besatt, och när man väl hittat henne och ser att hon är vacker och har all livsglädje i världen (ungefär), så sjunker du ner och känner dig underlägsen och är rädd att han ska dumpa dig vilken sekund som helst för han inser hur dålig du är jämfört med henne.
Grejen är att du har precis allt som hon har (nästan allt iaf), så du har ingen som helst anledning att sjunka ner i självförtroendet. Men det är som jag säger, tyvärr.. Flickor, vi är självdestruktiva och gör vad som helst för att må dåligt, helt undermedvetet.

Men varför är vi flickor så självdestruktiva? Det kan ju inte komma från naturen, eller?
Det är mycket möjligt att det kommer av ren natur i min mening. Men mestadels är det för att vi vill ha bekräftelsen, känslan av att vara bäst och mannens allt i livet, att det bara är DU som spelar roll, ingen annan, med eventuella undantag för familjen.
Det är när vi inte får bekräftelsen som vi börjar tveka och bli osäkra på oss själva, och på mannen, och det förstår jag fullständigt varför det händer. Kan man inte få bekräftelsen och den säkra känslan så är det kört, men jag menar inte att man ska kräva bekräftelse varje sekund du är med honom, våga lita på honom!

Man borde ha med konsekvenser, eller hur vi handlar när vi blir osäkra och känner oss nersatta efter all jämförelse med mannens ex? Vi kör på!

Efter att vi snokat fram våran Mans ex, beundrat.. Nej jag vill inte säga beundra, vi studerar hennes utseende, så kommer vi fram till ett beslut. Medans vi är nersjunkna i förtvivlan, ångest, osäkerhet och you name it så konfronterar vi mannen. Frågar ut honom angående henne, om han fortfarande pratar med henne, om dom brukar träffas etc. Är svaren positivt, dvs "Ja jag träffar och pratar med henne", då ger vi oftast ett ultimatum.
Antingen dumpar du hennes vänskap, eller så dumpar du våran kärlek.
Ytterst hårda ord, från någon som är sårbar och osäker på sig själv, har jag rätt? Men det är så det är, sen blir vi ännu mer osäkra och ångestfulla (är inte vi kvinnor underbara, självdestruktiv makt!) för vi har ingen aning om vad han kommer att välja, för vi vet ju inte om dom är jätte bra vänner fortfarande, och hur starka hans känslor är för dig. Jag menar vi är ju redan osäkra på vårat förhållande just pga hans snygga ex, och tror att han kommer lämna oss för att han inser att vi är sämst helt enkelt.

Anledningen till att vi beter oss såhär, ger han detta ultimatum, är för att så fort man får konkurrans, en motståndare or whatever, så är det och har alltid varit naturligt att göra sig av med hotet.
EX:
Hitler vs. Judarna
David vs. Goliath
Ceiling Cat vs. Basement Cat

Det kommer från instinkt, helt enkelt. Frågan är då, funkar detta ultimatum? Har jag något bevis?
Mitt svar blir självfallet Ja! Fast i detta bevis är jag det där snygga exet som en kvinnoföljeslagare gjorde sig av med, och jag menar, det var nog lika bra med det. Så, Ja flickor det funkar.

Grejen är då, kan vi inte lita på våra män? Är dom verkligen sådana svin som är otrogna när dom fått i sig någon alkoholmängd, eller får en öppen opportunity? .. Ledsen tjejer, ja det är sant i de flesta fallen (tro mig, been there as the other girl). Men för att sprida aningen glädje så finns det sådana flickor med (done that too)! Och självklart finns det fina flickor och pojkar, det svåra är att hitta dom. Vissa har tur, andra mindre tur.

Och alla vet nog vad som händer, när man ställt ultimatumet, om han väljer sitt ex, det är ganska uppenbart. End of story. Tror jag har fått med det mesta som täcker denna situation. Någon dag kanske jag uppdaterar detta inlägg, så kolla gärna flera gånger om ni vill veta vad jag kommer på.
Sen ska mitt inlägg om mina negativa sidor etc upp så småningom.

Men jag tycker att de som läst detta, känner igen sig även om det bara är en mening som biter dig i hjärtat, prata med din man, och om du nu är så nyfiken på ex så fråga honom, prata lugnt och lämna det sedan. Lär dig släppa taget och tro på dig själv, för det är så det ska vara. Var säker på dig och din Man, det är du skyldig honom om du är så nyfiken.
Dessutom så beter sig säkert killar likadant som oss tjejer, så det är inget att bråka om egentligen.

Comments
Postat av: en galen neger

hest

2008-04-16 @ 00:14:17
Postat av: va?

haha, hur fan kan du jämföra hitler med dina små flickproblem?

2008-04-16 @ 14:55:32
Postat av: Beccan

Jag jämför inte Hitler med små flickproblem då det har absolut ingenting att göra med det utom det faktum att han såg Judarna som ett hot startade ett krig, såsom vi tjejer ser ex som ett hot och gör oss av med dom.

Posta gärna ditt namn nästa gång så jag vet vem det är som kommenterar.

2008-04-16 @ 17:25:12
Postat av: soetsak?

HAHAHAHAHAHA!

Har du suttit på BDB, Facebook, Playahead oh var fan jag nu kan ha varit medlem och letat upp mina ex'n? xD

2008-04-16 @ 18:24:34
Postat av: en galen neger

Jag tror den där hemliga "killen" ifrån itg är oskuld och är avis :(( l2p njub

2008-04-16 @ 22:06:10
Postat av: soetsak?

Och du har för mycket tid till övers =/

Beccas stalker är funnen asså.

2008-04-16 @ 22:06:12

Comment what you've read:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Your Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0
Test