Hur slutar våra liv?

2008-04-23 @ 11:52:51

Igår när jag satt hos E och hade våran vanliga och mysiga tisdag, så kom jag på mig själv med och fundera lite.
De senaste veckorna, eller egentligen alltid, så har vi sagt att vi ska låta våra barn växa upp med varandra, och planerat våra liv när vi är gifta och har det bra. Karriärerna går bra, våra män är inte världens bästa vänner, men de kommer överens för min och E's skull, vilket är ljuvt.

Men tänk om allt det där inte alls slår in? Tänk om jag inte gifter mig, för Oscar säger att han inte vill det för det är religiöst och bla bla, och jag vill gifta mig bara för att jag är så rädd att allt annars inte kmr slå in i framtiden.
Och tänk om jag inte alls får det så bra med mitt underbara yrke? Tänk om jag slutar på Mcdonalds..
Och tänk om E aldrig träffar sin drömprins just för att hon är så petig och är ute efter det perfekta? tänk om någon av oss är sterila! Holy mother of god.. ta i trä.

Det vore jordens undergång om jag var steril tbh.. Även om jag inte gillar barn så mycket så skulle jag älska mina egna, så är det bara. Och vem drömmer inte om att höra små fotsteg tralla överallt i huset? Eller kanske få läxa upp sina tonnårsflickor/pojkar ? Det ser jag nog mest fram emot. När mina barn blir lite äldre, börjar gymnasiet och upptäcker nya världen, och jag får guida dom! Det jag inte ser fram emot med mina barn är nog om dom är pengaslukare... Och bitchiga oh bråkiga.. Etc! Nej fy farao i egypten.

För att lämna denna meningslösa topic (för allt kommer ordna sig, även om någon av E och mig hamnar i världens jobbigaste och tragiska skilsmässa) Så jag har lite bättre nyheter!

Hållihatten gytt folk.... DAMDAMDAM

Jag har fått jobb!
Eller nästan iaf (: skickar jag in CV + personligt brev till Lars kompis på TDC i Sollentuna, så får jag jobbet garanterat sa han, eftersom dom söker helgkonsulter som jesus sökte plågor åt faraon. Och då kommer jag jobba helgnätter (tror jag han sa) 22:00-07:00 + lite närsom , beroende på när dom ringer helt enkelt typ.
Han sa då att jag får kanske 16 700 rent efter skatten, vilket är aningen underbetalt men det är mycket pengar för en nybliven student som jag.
Ja så nu ska jag sätta mig ner och skriva ett CV, vilket jag aldrig gjort förr så det blir spännande! Heipa.


Comments

Comment what you've read:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Your Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0
Test