Fredags

2008-09-21 @ 01:11:39
I fredags nyttjade jag systemet för första gången och det var inte ens till mig själv, men jag var glad ändå för det. Jag bringade lycka till ett par vänner istället, och jag sparade kvittot. Stort moment där.

Sen på eftermiddagen så åkte jag ner på stan igen för att träffa Sarah och vi snackade lite och gick runt och snokade i affärerna. Ett ämne som kom upp var att vi inte vet vilka vi är typ.. Vad våran stil är eller nåt. Samma sak snackade jag med Emeliè om och fan.. Vem är jag?

Det här är jag.
Jag vaknar runt kl 14, startar datorn, gör mitt som att borsta tänderna och gå på toa. Morgon rutiner ni vet. Sen sätter jag mig vid datorn, kollar läget på bilddagboken och bloggkoll, och facebook om jag orkar, lunarstorm med om jag är riktigt hurtig! Sen startar jag wow som vanligt och sitter och spelar smått hela dagen tills det är middag och mamma och pappa är hemma, så jag äter lite sen åter går jag till datorn där jag sitter resten av kvällen om det är något som fångat mitt intresse, annars ligger jag i sängen och myser för mig själv framför tvn tills klockan blir runt 04 (vet inte riktigt för jag brukar höra när vlt droppar ner i brevlådan), och sen somnar jag ngn gång där och vaknar runt kl 14 igen. Fast det är ju lite ändringar om det är en fredag eller lördag för då kan jag ju faktiskt gå ut om nätterna! Om ni förstår vad jag menar.

Jag har ingen ork, ingen inspiration till någonting. Oj glömde väl nämna att jag ibland kollar jobbsidor men hittar aldrig ngt som intresserar mig så jag klickar ner det bara. bra va?

Jag känner lack of discipline, jag är uttråkad dag in och dag ut och jag vet inte ens vem jag är. På internet är det enkelt att hitta på en person att vara med främlingar som aldrig träffat mig, men IRL så är det svårare för mina vänner vet vem jag är och vet hur jag beter mig.

Det larvigaste problemet är ju att jag inte vet vad jag ska ta på mig längre om vi ska ut på krogen eller till ngn fest, för man vill ju känna sig lite mer speciell och uppklädd om man ska ut och dricka och möjligen träffa nya människor, men jag har slut på ideér. Det känns som att jag inte har några kläder alls, bara de jag har på mig när jag sitter vid datorn, dvs mjukisbyxor ett linne och ibland en tjocktröja pga kylan.
Sen vet jag inte ens vad jag ska ha på mig på vardagarna om jag skulle råka lämnga tryggheten i mitt hem och dra mig ner på stan eller hem till ngn. Så det slutar med att jag drar på mig ett par vardagliga jeans och kanske ett linne eller en tshirt.. Så fantasilöst!

Förut vart jag helt inspirerad av reklamerna på tvn med färgglada höstkläder och allt roligt, men inte ens det biter på mig längre utan jag har börjat tänka "nej så kan jag ju inte gå ut, det har ju färg på sig! Allt ska vara grått, vitt och svart" TRÅKIGT helt enkelt. Så kan jag beskriva min klädstil atm, tråkig och alldaglig. Och jag är inte tråkig och alldaglig utan jag är det där svarta fåret i en vit flock av .. kor. Förstår ni? Jag är inte en i mängden, jag är min egen mängd bestående av en enda person och det är mig själv.  Jag är den där unika tjejen, som ofta har koll på läget och vet vart hon står och hur hon ska klä sig nästa dag. Jag är hon som man lätt märker och kommer ihåg.

Hittar ni mitt rätta jag ngnstanns i gatustenen så messa mig, jag kommer dirr.

Comments

Comment what you've read:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Your Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0
Test